SNÖkaos och ont-i-halsen-sjukan

(bilder från snökaoset nu)


Har precis druckit upp en 3/4 liter kopp vanilj te dränkt i honung. Jag är sjuk. Ont-i-halsen-sjukan har jag och valde att stanna hemma i dag. Mamma, David och alla barnen (maia min syster och 2 bonussyskon som är Davids barn) kom hem efter en timma. Fattade inte varför dom kom. Men dom kunde inte ta sig till deras skolor. Mamma och Maia skulle åka komenalt till LIIIDINGÖ men inga tåg eller någor kom. David, Samuel och Emelia skulle åka bil till GUUUSTAVSBERG men det gick inte att köra. Så helt plötsligt har jag sälskap den här tråkiga dagen kanske blir lite rolig (:  Jag trodde bara att det snöade lite men det var ju KAOS i hel landat!!!

Snökaos i stora delar av landet

a
a
a

Snöovädret ställer till stora problem i stora delar av landet. 
I Stockholm ställs en stor del av busstrafiken in under morgonen och förmiddagen och tågtrafiken längs Norrlandskusten drabbas också hårt. 
Samtidigt varnar Trafikverket för begränsad framkomlighet på många håll. 
- Det är extremt, säger Thomas Eklund, trafikledare i Stockholm, till Expressen.se.

 

Snö och blåst har slagit till med full kraft under natten till fredagen och på fredagsmorgonen.
Mycket av busstrafiken i Storstockholm ställs in under fredagsmorgonen på grund av snöovädret. Även enstaka avgångar i pendeltågstrafiken ställs in under morgonen och förmiddagen på grund av problem med framkomligheten, skriver SL på sin hemsida.
Flera lokaltåg mellan Gävle och Sundsvall är också inställda under morgonen, enligt Trafikverkets hemsida.
Vädret orsakar även förseningar i flyget i Stockholmsområdet. På Arlanda används bara en landningsbana för att personalen ska kunna röja undan snön och där kan det bli förseningar på upp till två timmar. På Bromma flygplats får resenärer räkna med förseningar på upp till en halvtimme.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0