Sova bort en dag och att vara ensam hemma.

Något som jag har lärt mig den här sommaren är att sova länge. Det är jobbit. Sov till 12 i dag, om mamma inte skulle ringt och väckt mig skulle jag ha sovit bort hela dagen. När man sover till mer än 10 så känns det som man har slösat bort hela dagen och att man verkligen inte orkar gå upp och göra något av dagen. Men jag tvingar mig upp ur sängen för att hunden nog håller på att kissa på sig och att om mindre än en timma så ska jag träffa Sabrina.
Sen så har mamma och David åkt till Danmark i dag på bröllop. Känns väl sådär. Men dom kommer hem i morgon.
Om jag ska vara ärlig så gillar jag att vara ensam hemma. Ta hand om sig själv. Det är härligt. Hellre hemma när dom är borta än hos en kompis. Väldigt konstigt tycker ni kanske. Men jag gillar att behöva sköta om mig själv. Inte att mamma och David alltid finns. Det är som om jag sätts på prov. Ser om jag klarar av att vara ensam.
Kan ju säga att jag klarar av det alldeles utmärkt. MVG.
Många av mina kompisar fattar inte hur jag klarar av att vara ensam. Men det är enkelt. Bara jag är hemma. Då går det. Ingen annanstans. Bara hemma. Där är jag trygg.
Så kan man ju sätta på spotyfi på hösta volymen utan att någon störs av det. Fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0