Vemdalen 23-27

Hey!
(ingen aning om varför jag nästan alltid börjar inläggen men "Hey!")
Äntligen hemma från Vemdalen. Har hunnit gosa med lill-gull-sööötis hunden och duschat innan dator. Datorn kom inte först på "vad-jag-ska-göra-när-jag-kommer-hem-listan". Benen är blåa som blåbär och jag håller på att somna nu men jag vill ändå skriva lite...
Jag, Lovisa, Maia, Stefan, Gustav och Ludvig åkte upp till Vemdalen direkt efter skolan på onsdagen. Efter ett tag hade vi kommit till världens minsta by och vi behövde stanna och kissa. Den var så liten så att jag fattar inte att någon kan bo där!
Efter 6 timmars filmtittande, gnällande, sovande och allt man kan göra så var vi framme i Vemdalen
På torsdags morgonen blåste det jättemycket så att sittliftarna var stängda och då kunde man inte åka dom roliga backarna...
Det blåste mindre på fredagen men ändå så mycket att liftarna inte kunde vara öppna.
På lördag så tvingade jag Lovisa, Gustav och Ludvig att prova snowboard. Vi åkte iväg till björnriktet och dom började redan gnälla efter 10 minuter för dom fattade inte hur man spände fast foten i bindningarna...
Aja, vi åkte lift till en 1,5 kilometers lång grön backe (som kanske inte var det bästa), efter inte äns halva backen så gav Gustav och Ludvig upp och gick ner för backen... Lovisa var dock lite smartare och spände loss sig brädan och satte sig på den och åkte ner!
Tiden som vi inte spenderade i backen så hade vi det väldigt chill. (haha... låter roligt "väldigt chill"). Slappade och så. Bakade lite också.
DET BLEV JU SOMMARTID OCKSÅ!!! visste inte det förens senare på söndagen!
När vi åkte hem i dag så besökte vi nog en av världens segaste Mac Donald´s.
Jag tog nästan inga bilder och så för orkade inte släpa med kameran till backen (när jag väl gjorde det så orkade jag inte packa upp den och ta bilder... LAT!). Tog iallafall lite bilder på fina hus på vägen hem, men dom visar jag lite senare...
(sjukt härlig bild jag tog från Mollys blogg)

Sova NUUU!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0